تأثیر عملکرد و مهارت پرستاران بر سلامت بیماران مبتلابه دیابت

22 سپتامبر 2015- بیش از 28 هزار پرستار در انگلستان می توانند همان داروهایی را که  پزشکان برای بیماران دیابتی تجویر می کنند در سطح تجربه و مهارت خود تجویز کنند. در این مطالعه ی جدید محققان به ارزیابی عملکرد پرستاران با مجوز تجویز دارو و پرستاران بدون مجوز تجویز دارو در مراقبتهای اولیه  از افراد دیابتی پرداختند.

نتایج این تحقیق نشان داد که هیچ تفاوتی دریک دوره ی 6 ماهه در گزارشات بیماران یا نتایج آزمایشگاهی مرتبط با دیابت بین بیمارانی که توسط پرستاران دارای مجوز تجویز دارو معالجه شدند و بیمارانی که تحت مراقبت پرستاران فاقد مجوز نسخه  نویسی بودند، وجود ندارد.

درحالیکه  برگزاری دوره های تجویز دارو برای پرستاران، چشم انداز شغلی این گروه و رضایتمندی آنها را به دلیل افزایش حقوق تأمین می کند اما زمانیکه نتایج مراقبت های این پرستاران با پرستاران رده های پایین تر مقایسه می شود، این سوال منطقی پیش می آید که سرمایه گذاری برای تربیت پرستارانی که دوره های تجویز دارو را می گذرانند، بصرفه است؟

دکتر Courtenayنویسنده ی ارشد این مقاله  که در مجله ی Advanced Nursing studyمنتشر شده است، می گوید: درحال حاضر با توجه به نقش کلیدی پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت، نتایج این  تحقیق موید نتایج مثبت این مراقبت ها است و چنانچه شیوه های مراقبتهای اولیه  در جهت تحقق بخشیدن به مزایای سرمایه گذاری برای دوره های تجویز دارو توسط پرستاران باشد،  پرستاران باید بر دامنه ی کاملی از درمانها و تجویز دارو تسلط و مهارت کافی کسب کنند.

 منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/299834.php